en dag som vilken annan som helst, speciellt nu när dagarna flutit ihop i en härligt jullovshummus

Shit, jag har inte skrivit sedan förra året!
Okej, det där var ett extremt tråkigt skämt, ett sådant man inte ens orkar le åt. Äh!
Har just avslutat en tonfisksallad med mycket lök. Jag kan nog kalla det en löksallad med tonfisk, till och med. Den smakade utsökt i vilket fall som helst. Här i Mjölby har vi den bästa pizzerian, så är det.
Dagen startade med två varv i skidspåret tillsammans med pappa. Näsan frös till is och läppen domnade bort, så jag kände inte när snoret rann. Det är glamour det!
Vi såg solen gå upp över snöglittrande hagar och kände värmen leta sig in mellan björkar och hassel.
En stund funderade jag på att slå mig ner på en stubbe och dikta, men det var sjukt kallt så jag fortsatte staka fram i snön istället.
När vi senare åkte mot staden såg vi en fet traktor braka in i skogen och möla sönder skidspåret. Tack så väldigt mycket. Om jag känner kommunen och deras prioriteringar rätt så kommer det dröja till maj innan de kör dit med spårmaskinen igen, och ja... då är det ju ingen idé att åka skidor längre.
Jag tror inte att valla fungerar ihop med mossa och jord.
Inne i staden slog vi oss ner vid var sin dator och började jobba. Jag blev klar för tre timmar sedan och väntar nu på mamma som skulle "sluta tidigt, säkert innan ett" idag. Lyckat.
Roar mig med photobooth eftersom fotobegäret är extremt starkt (underbart väder, gwaargh). Det hjälper inte, men jag har nog slagit rekord i fula miner (visar inte de värsta här utifall någon känslig läsare skulle må illa)
1. Apatisk, vanlig min.
2. Sitter på toaletten.
3. Misslyckad näsoperation
4. Kronprinsessan Victoria säger till Carl-Philip att skärpa sig
5. Gullan
6. Tandlös galning
Ajöken

Kommentarer
Postat av: lllll

en fråga varför tog du inte med kameran till jobbet?

2010-01-06 @ 09:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0