go´kväll

Härlig kväll.
Regnet har öst ner hela dagen och jag måste få klaga lite... eller väldigt mycket.
Det är så ogött att ha vara sjuk första riktiga skoldagen. Kanske är det all stress och förvirring inför...tja..allt, som utlöst det, men det är ändå extremt ogött.
Såhär på kvällarna när det är mörkt, tyst och tv:n inte fungerar så sätter hemlängtan igång ganska hårt kan jag säga.
Jag vill sitta hemma i soffan med familjen och ha katterna i knät och glo på tv. Bara en sådan sak saknar jag väldigt mycket.
Mest är det tryggheten jag vill ha. Här och nu.
Än så länge verkar allt väldigt bra med skolan och klasskompisarna, men det finns ju ingen här jag verkligen känner. Det kommer säkert senare, men jag vill ha det nu. Och allt ansvar...uuuh.
Jag vet att det finns de som har det tusen gånger värre, jag borde till och med vara överlycklig för att jag kommit in på skolan jag sökt, har en fin lägenhet och trevliga människor runt om mig.
Men, det hjälper inte. Jag tycker ändå synd om mig själv och undrar vad fasen jag gör här.
När studierna kommit igång ordentligt och jag hittat stabila vänskaper, då kanske jag kan slappna av igen. Men just nu är det som att vingla fram på en lina av spindeltråd och undra när jag ska falla ner.

Kommentarer
Postat av: Liiiiiiiiinda

usch, jag skickar en klon av mig som kan hålla dig sällskap. Blir det bra?

2009-09-04 @ 14:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0