cry baby

Kolla vad som händer om man är en bråkstake som jag och hamnar i slagsmål ofta!


AT-2009 obst.blogg.se ©

"Hähähä näe så du skojar. Dä ä ju bare dine dumme munsår som spökar". sa bonden (från Emil i Lönnebergas tid) och slog sig för knäna.

Okok, det här är grejen. Jag lider av munsår. Det poffar upp till och från, alltid lika ovälkommet. Eftersom den första skolveckan var så läskig och stressig lyckades jag slå två flugor i en smäll och få munsår på både över- och underläppen. Dubbelt så kul!
Ibland glömmer jag bort att min läpp är svullen och sårig, då går det som på bilden när jag äter äpple t.ex.

En passande(eller inte så passande alls egentligen eftersom den är politisk. Inte min läpp alltså utan låten) låttext från Cornelis Vreesvijk:

Papegojor står i långan rad,
och hör så näbbarna skramla.
medaljer och band, jag vet inte vad
som deras fjädrar belamra.
Storpapegojan har en fin medalj,
den har han vunnit i en batalj.
Med den får vi inte skoja.
Leve vår papegoja!
Vördnad gott folk! Edra händer knäpp!
Av med mössor och hattar!
Jag har en spricka i min läpp,
så den går upp om jag skrattar.


Det var alltså det sista i den här versen som var passande. Eller kanske inte så värst. Äsch vadfasen.

//the girl with the sprick in the läpp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0