sämst i världen på att plugga

Imorgon ska en uppgift lämnas in där man ska ha jämfört två tidningars teckensnitt, radbrytningar, om de använder sig av antikva eller inte och blabla. Sånt som är viktigt för min framtida karriär som grafisk designer (eller vad det nu blir). Det må vara bra att gå igenom, men ack så tråkigt. I alla fall för en som hellre tittar på Simpsons och äter mängder av tonfisksallad.
Till denna uppgift ska vi använda en plastbit/måttverktyg/grejsimojs för att kunna mäta storlekar, avstånd osv. Som den äkta slarver jag är (man har väl guldmedalj vid det här laget)
har jag förlagt plastbiten/måttverktyget/grejsimojsen.
Försvårar arbetet en aning, ja.
Några vänner som var över för att se på en film om typsnitt (är man nörd så är man) lät mig låna ett måttverktyg så att jag kunde mäta av allt lite snabbt och sedan reflektera när de gått hem. Momentet, som för en normal person tar fem minuter, tog ca en halvtimme.
Det är något som sker när jag MÅSTE göra saker. Jag blir hyper (jaja, mer än vanligt då!), får all inspiration i världen att klippa och klistra(whot the fock is up with that?) och drar asdåliga skämt på asdåliga skämt (även för mig själv om ingen är i närheten).
Vännerna var tvungna att skälla på mig för att jag skulle koncentrera mig... det hjälpte inte.
Funderar på det där med bokstavskombination, eller kanske överskott av serotonin.

Studsar som en gräshoppa på stolen. Nej, okej jag gör väl inte det, ville bara att bilden skulle passa in.

AT-2009 obst.blogg.se©

Kommentarer
Postat av: dreamtohack

Är detdär din hand? haha känner inte igen den? hah är det så länge jag såg handen så jag inte ens minns den? haha jag är så glad då hahahaha jag insåg igår att Faramir har en Astrid tumme! hahahahah

2009-10-15 @ 12:58:42
URL: http://dreamtohack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0