imorgon är det vinter

Jag minns en tid då november räknades som vintermånad. Då den första snön föll runt den 7:e och temperaturen sjönk ner till 10 minus utan problem.
Nu är det bara grått. Alla tjatar om det, alla uppfylls av det. Det gråa.
Stegen är lite tyngre, dagarna känns suddiga och det finns ingen riktig glädje i tillvaron.
Allt är likadant.
Jag vaknar runt sju av illamående, ligger kvar i sängen tills det är tio minuter kvar till första lektionen och orkar först då resa min sega kropp.
Cyklar i dvala men ändå virvlande ångest och kommer fram till skolan fem minuter sen med andan i halsen.
Lektionerna är roliga, uppgifterna lockande, men över vardagen ligger en grå kvävande slöja som ger stanken av att allt är meningslöst.
Det är natt fast klockan bara slagit fyra. Klasskamraterna suckar uppgivet; "Ingen sol idag heller".
Hjärtat bankar i panik på vägen hem, jag blundar och låter cykeln välja riktning. Vad gör det om jag kör in i en tall?
Kommer hem till en mörk lägenhet som luktar sött och gammalt, tänder alla lampor och slår igång en sovande dator. Timmar av slösurfande och ett godnatt till "Seinfeld" klockan två på natten.

Tänk positivt.

Kommentarer
Postat av: Lindur

känns som om du behöver ett besök! av mig!

2009-11-30 @ 23:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0