skaune

Nu har jag fått Skånetid nog för hela sommaren. 

Det tuffaste från resan: JAG HAR BADAT UNDER ETT VATTENFALL!!!!!!!11fem
Så kallt, mitt hjärta stannade nästan och huden gick från mjölkvit till pappersvit. Men vad gjorde det när jag lycklig klättrade omkring bland mossbeklädda stenar och lekte Näcken? 
Nu var det ju inget Niagarafall, men nog så stort ändå. Hallunda kvarn tror jag stället heter.

Jag har även gått jättelångt på en strand bara för att jag var så arg. Efter fem meter var jag ju inte arg längre (såklart, jäkligt taskig glöd) men då fortsatte jag gå ändå. 
Det blev allt tommare på folk och till slut var det bara jag och en familj med nakenbadare som syntes på en kilometerlång strandremsa i solglitter och saltad blåst. Wunderbar, ja klar! (ursäkta min tyska)
Hoppade omkring en stund i vågorna och blötte ner min klänning (som blev nopprig och tog en evighet att torka), sprang sedan tillbaka (mjuk sandmark+ barfota+ förkylning+ lång sträcka= trött) och slängde mig i vattnet där lillebror och mamma var. 
Drogs in och ut med vågorna, fick vatten i öronen (fortfarande kvar) och slogs omkull av starka vattenströmmar.

Bra väder hela veckan. Idag när vi åkte hem så öste regnet ner. Skåne måste sörja oss något otroligt helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: spider

haha ja så måste det vara =)

2009-07-19 @ 10:30:04
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0