att dygna

Ja det gick ju inte så bra det där med att... sova. 
Halv två lade jag mig i sängen.
Klockan tre blippade jag med mobilen och kollade på roliga gamla filmklipp.
04.00 läste jag en bit av "Kärlek, hur fan gör man".

Vid den tiden bestämde jag mig för att det kanske är bättre att vara vaken hela natten och kunna duscha klockan sex än att somna och därigenom försova sig.

Det göttigaste hade ju varit om jag kunnat duscha redan vid fyra, packa alla tillhörigheter och städa rummet (hahah som om). Men mamma hör bra och hon skulle undra vad f*n jag gjorde uppe klockan fyra. 
Därför fick jag vänta till klockan sex innan det var säker gå-upp-tid.

Duschade och lufttorkade. Det var inte det bekvämaste man kan tänka sig, men den handduk jag tagit luddade så förbannat och jag vill inte ha röda prickar i ansiktet och röda klumpar i armhålorna. 
Jag flaxade helt enkelt runt en stund i badrummet.
Sedan packade jag och hade även en fin lista att kryssa av på. Bäst på att glömma. 
Eller sämst på att komma ihåg kanske man ska kalla det.
Alltid glömmer jag något. Alltid. Det finns inga undantag.
Jag söker med hökblick, gräver med händerna under soffor och sängar, extrakollar i alla rum. Ändå ligger det alltid någon pryl eller ett klädesplagg kvar hos den person jag just lämnat.

Nu frukost med tomatost!

Arrivederci igen då.

Kommentarer
Postat av: Lindur

Åh musikal

2009-07-15 @ 21:38:02
Postat av: pasta

Musikal?

2009-07-18 @ 23:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0