att komma hem

Förutom tunga väskor var min tågresa perfekt. Förstaklass(ja jag beställde biljetten för längesedan när den var lika billig som andraklass... pfffhaha som att jag skulle unna mig den lyxen annars), fönsterplats, baklängesåkande och frukost. Satt och log nästan hela resan för att allt var så awesome. Fotade frukosten med mobilen och kände mig lagom cool.

Även om Newbridge och Flourvillage är lika stora känns det mycket mer levande här. Newbridge är en gullesnuttstad med fina hus och en jäkla massa tallar. Flourvillage med sin vältraffikerade pendel och närhet till Flaxtown har någon o,oooooooooo1% mer likhet med typ New York. Känns rätt så bra.
Förväntar mig att sedan när jag går ut kommer husen torna upp sig runt mig, gula taxibilar burna förbi och tjock rök välla upp ur tunnelbaneventilerna.

(varför skriver jag städerna på engelska? Jadu, jag frågar mig själv det varje dag. För den som inte gillar ordlekar; Newbridge-Nybro, Flourvillage-Mjölby, Flaxtown-Linköping)

Hej så länge

Kommentarer
Postat av: Joel

Åkte också tåg idag. Satt bredvid åtta småungar, tre hundar och en enorm tant.



Hade barnspy i hela näsborrarna och tre gånger tinnitus i ryggraden när jag klev ur.



Sedan såg jag några glada as glida ur förstaklassen och le.



Fan. Skadeglädjen är på fel sida idag.

2009-12-22 @ 21:46:16
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0