paleverstohej

Tja! Hopskrivningsproblemet är fortfarande inte löst men jag vågar inte fråga storebror nu (han spelar tv-spel=FARLIGT). Det är sista veckan innan flytten nu och det känns som att jag glömt att ordna allt i hela världen. Jag har i alla fall en cykelkorg och ett köksbord. YES! Det känns bra. I förrgår natt drömde jag att jag besökte lägenheten. Först såg allt bra ut, den verkade vara större än jag trodde, men så dök ytterligare rum upp. De blev fler och fler, alla lika nedgångna och fula med plywood-väggar. När jag till slut frågade hyresvärden vad det var frågan om sa han att jag inte alls hyrt en lägenhet utan en stuga. Väldigt stor stuga tänkte jag och gick ut för att se huset. Men det var ingen stuga helller utan en stor gammal fabrik som byggts om inuti. Läskiga trasiga rum i mängder och fuktskador, knöliga golv och fulaste området. Där var jag tvungen att bo, alldeles ensam. Jojuste, fabriken hade varit en honungsfabrik (relevant, javisst!).

(nu är det löst, en månad senare!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0