möbler, insomnia och förlamning

Det drar ihop sig inför flytten. Ye-ha! (ok... två veckor kvar)
I förrgår drog mamma och jag till storstan för att göra IKEA osäkert.
Jag har ett köksbord, ett alldeles eget köksbord. Med stolar! Är inte det sjukt så säg?
Och en stekpanna.
Jag klappar i händerna och ropar "Hohohohoo" (som Tigger) av lycka.

Förresten, undertecknad har haft sömnsvårigheter. Troligtvis på grund av flytten och ny skola. I natt kunde jag äntligen sova ordentligt, för första gången på en vecka. Så gött. Jag kände det redan när jag kröp in under täcket att i natt, då kommer jag sova.

I morse vaknade hjärnan men inte kroppen. Jag låg blick stilla och kunde inte annat än kisa. Kroppen var låst, munnen hoppressad, jag kunde inte ta djupa andetag och ögonlocken låg slappa. Obehagligt som satan. 
Efter några minuter av koncentrerad kraft mot vänstra armen kunde jag höja den ett par centimeter, men sen föll den slappt mot kroppen igen.
Jag försökte ropa på någon som kunde ruska om mig för att få allt att starta igen, men ingen hörde mina tysta skrik.
Istället för att panika bestämde jag mig för att somna om (var inte riktigt pigg i skallen heller uppenbarligen) och vänta på bättre tider. Det fungerade.


Alltså; ta det lugnt och sov på saken, även om du tror att du blivit helkroppsförlamad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0