girl I want to make you sweat

Tjo! Jag har tränat, men träningsguden Idrottius (va?! har du inte hört om honom?) verkade ha något mot mig idag. Eftersom jag är förkyld (igen och igen och igen) så tänkte jag att "cykling är trevligt och inte lika konditionskrävande som löpning".
Men efter halva vägen så märkte jag hur styret på cykeln mirakulöst började flippa fram och tillbaka, det lossnade mer ju längre jag cyklade.
Sedan började även framhjulet att wobba (översättning: skaka). Då var det dags att vända hemåt.
Väl hemma bestämde jag mig för att springa trots förkylning, men löpskorna var kvarglömda i bilen.
"Ok, då går vi väl då!" sa jag till mina hjärnspöken och började traska längs grusvägen (ja tänka sig, jag har en grusväg. kan det bli mer landet?). Men det ville sig inte heller. Bara några steg in i promenaden fick jag halstäppa.

Det slutade mer att jag satt fint på gräset och andades lugnt en stund eller två. Musklerna bara sväller upp av all denna otroligt jobbiga träning. Jag tror jag behöver vila i soffan och äta lite choklad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0