aaaah jag kommer vara så ensam!

Det har slagit mig nu att jag flyttar ensam, till en tom lägenhet i en liten stad jag aldrig varit i för att gå på en skola där jag inte känner någon. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Är det konstigt att jag vill ta på mig galonbyxor och gå ut för att hoppa i vattenpölar och gräva kanaler?
Är det konstigt att jag vill sitta på fritids och rita?
Är det konstigt att jag vill leka kurragömma utomhus en sen vinterkväll med mina syskon?
Är det konstigt att jag vill sitta ingosad i soffan och höra mamma säga att "nu är det faktiskt dags att sova" trots att klockan bara är halv åtta på kvällen.

Jag måste betala räkningar, kallprata, ringa obehagliga samtal, äta fullkorn istället för godis till frukost (ehehe), klä mig anständigt och verka intelligent (gosh, hur ska det gå till?).

VA?! Finns det bra saker med att bli vuxen också?

Kommentarer
Postat av: Lindur

galet

2009-08-16 @ 18:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0