Roomservice

Som jag tjatat om i x antal inlägg så hjälper jag syster och R att måla om huset. Nu har jag uppgraderat till isolerare (för så måste det väl heta när man jobbar med att isolera..?).
R och jag klättrar omkring på byggnadsställningar och gnor in glasfiber i huden. Det ska va gött å leva.

Igår lekte vi Johnnie och Mattias från roomservice. R fick vara snickar-Mattias från Stockholm och jag var målar-Johnnie från Gotland. 
När vi isolerade som bäst högst upp på byggnadsställningen så försökte syster tydligen ta livet av målaren då hon hoppade upp innanför ett fönster och spände ögonen i en skräckslagen Johnnie som skrek: "Naeee, ba-naaana. Ouåtta! Ja kummar när ja kummar! Mjölkrusko!" (och allt annat Gotländskt) innan han stapplade bakåt skrämmande nära kanten på trallen.
 Som tur var överlevde han och syster garvade ondskefullt. 
Framåt kvällen var syster ändå snäll och bjöd in Johnnie och Mattias på grillad korv. Där var även resten av familjen (minus dreadbrorsan som lever livet  någonstans i norrland).
Mattias stannade hos syster (har de någon relation eller? :O) och Johnnie åkte till Gotland (typ).

Snipp snapp snut så var sagan slut





Kommentarer
Postat av: spiderchick

fanx för namnförslagen =)

2009-08-07 @ 12:15:49
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Linda

varför du inte svara på mitt sms?

2009-08-10 @ 00:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0