kulinarisk

Det här med att laga mat när man bor ensam är ju inte det lättaste.
Hur jag än kryddar så smakar allt salt eller soja (som ju också smakar salt!).
Jag vräker på chili så att smaklökarna ska brinna opp, men saltsmaken förblir.
Jag saltar inte alls, mmm kartong.
Ett ständigt dilemma.

Dessutom har jag fastnat för att råsteka tunna skivor av potatis, vilket resulterar i att jag äter s.k. chips varje dag. Inte bra då min buk expanderar som en ballong.

Nej nu käkar vi morötter och dinkelris och ser på den vackra utsikten.


AT-09 obst.blogg.se

Kommentarer
Postat av: pelle

ey, ett tips (som den utbildade kock jag är) är att salta det sista du gör. låt oss säga att du gör en sås, smaka av först innan du saltar och pepprar. sen så förstår salt en smaklökar. om du vänjer dig av med salt, så kan du snart känna andra smaker bättre igen.



tänk vad jag kommer ihåg från plugget ändå.

2009-09-24 @ 15:00:17
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Anonym

mmmmmmmm salt

2009-09-24 @ 15:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0