haha

Jag har suttit hela morgonen framför datorn iförd en stor tshirt.
Nu plötsligt ringde det på.
"Va, men det är ju här det plingar. Hjälp!" var det första jag tänkte.
Sedan for jag upp från golvet och kom på att det kunde vara bra att ha på sig byxor när man öppnar dörren för okända människor.
Slet fram första bästa plagg och snubblade ut i tamburen. Det blev ett jäkla knölande och dunkande.
Jag sparkade tån i cykelkorgen, fastnade med innerdörren i mina skor och försökte öppna dörren åt fel håll.
Utanför stod en liten pojke med helt skräckslagen min.
Pojken: "Vill du köpa jultidningar?"
Jag: "Öööhm nej tyvärr, jag.."
Pojken (fortfarande skräckslagen): "OKEJ!"
och så försvann han iväg snabbare än en katt med senap i rumpan.

Haha ser jag så farlig ut? tänkte jag... Ja.
Råkade se min spegelbild på vägen tillbaka till datorn. Tröja och byxor bakofram, supermegatrassligt hår och sminkrester som gråa sjok under ögonen.
Han måste trott att jag var en galen alkis.

xoxo//Superfresh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0