racerhaj eller död guppy?

Angående en tripp till "Hålans" simhall i förrgår...
Gick dit ensam och anonym (den glada kassörskan känner nog igen mig vid det här laget dock).
Redan vid skohyllan anade jag oråd, att detta inte var rätt dag för att simma. Mina aningar stärktes ytterligare då jag klev in i duschrummet och det inte fanns någon plats ledig. Åhnej, det vankas "simma i gröt"-långsamt sim.
Jo, mycket riktigt, simhallen var knökfull med kvinnor 50+ som bestämt sig för att flyta fram istället för att ta riktiga simtag.
Jag överdriver inte!
Irritationsmoment nr1: En som låg och flöt som en kork samtidigt som hon vevade förstrött med benen. Under den minut som jag simmade ett varv kom hon knappt en halv längd, sedan gnällde hon inför sin väninna att hon simmat så långt och var trött.
Irritationsmoment nr2: Två vänner som bestämde sig (när bassängen var som mest fylld med folk) för att simma bredvid varandra, i slow motion. De tänkte inte alls på dem bakom som kanske kunde tänka sig att simma lite snabbare än en torkad snigel.
Irritationsmoment nr3: Fem små barn som skulle lära sig simma i stora bassängen, åt motsatt håll. Det är högertrafik ffs!

För att hämnas på bästa sätt såg jag astjurig ut och speedade förbi varenda jekel. Mohaha, där fick de så de teg... touché!



Vad tanten som flöt omkring som en kork troligen skrev i sin blogg efter simstunden:
"Irritationsmoment nr 1: Ungdomar som tror att de är något och skvätter förbi i 190 km/h i en bassäng där mina väninnor och jag försöker träna i godan ro. Usch!"

Kommentarer
Postat av: Linda

AHAHAAHHAAHHAAHAH vad fint, Freja och jag simmar kl 9 på morgonen det är bara vi där då och kanske någon tant då kan man simma motionssim runt hela stora bassängen :P

2009-10-15 @ 09:06:41
Postat av: dreamtohack

HAhaha vad kul! jag kommer bara att tänka på när du och jag hade bestämmt att vi skulel var grymma pro simmare och jag hade simglasögon och badmössa och såg ut som din utvecklingstörda kusin som du tagit med dig för att simma....så komemr Annika helt plötsligt ahhaha och vi simmade och jag ville inte haha för det var mycket tråkigare än vad jag tänkte i huvudet och du pschade och tvingade mig simma mer (som vanligt :P) om jag bara stannat i bassängen...

En ledtråd : BAJS-Helén! USCH hahaha fast asvackert minne haha ( haahha nu skrattar jag härligt och högt)

2009-10-15 @ 13:02:08
URL: http://dreamtohack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0