helén och astrid ritar ©

Heléns beskrivining på uppgiften: "Så jag vill att du ska förena ( egen tolkning ) en gammal nordisk gubbe som är en ensamvarg som hatar färg-glatt med en odödlig solros!
denna förening ska utspela sig i en verkstad som inspireras av dels Petsson & Findus"





Att det är inspirerat av Pettson och Findus syns ju tydligt. Jag gav dock snickarbon en mer "inne i vardagsrummet-känsla" och gjorde inte lika många skojiga figurer och verktyg som Sven Nordqvist brukar.
Den gamla nordiska(?) gubben står utanför och stirrar surt på solrosen. Det är gubbens verkstad men han vågar sig inte in då solrosen inrett med rosa tapet och hängt upp en massa (enligt gubben) fula, färgglada saker.
Solrosen är odödlig. Det förstår man om man kollar i tunnan den växer ur. I jorden ligger en dödskalle som insinuerar att solrosen stått där mycket länge (heheh, bra förklaring va?)

Vad det tog tid att komma fram till det här.
Jag ritade om bilden gång på gång. Till slut så tvingade jag mig att fortsätta på en och samma. Är egentligen inte speciellt nöjd med bilden (bara vissa delar som byråns färger och solrostunnan), men jag är glad att jag inte gav mig utan verkligen löpte linan ut och faktiskt färglade.
Helt enkelt nöjd med det envetna ritandet.
Varför?
Jo jag är en halvgörare (japp, hittade just på ett nytt ord). Jag får en idé eller som i detta fallet, en uppgift. Blir glad och inspirerad, vill måla hela världen lilla mamma. Men så går det en tid och jag blir aldrig färdig, får inte se resultat. Ger upp.
Så nu är jag nöjd med den här bilden, punkt slut (fast gubben blev fel och konturerna är över lag för skarpa, perspektivet är heltokigt och väggen till vänster ser tom och tråkig ut...äähe!)

p.s. bilderna är tagna med en sämre kamera och pappret var bubbligt. Kan visa bättre foton sedan när jag köpt canon eos 450D yeeeah! d.s.

So long

Kommentarer
Postat av: Madelene

Herregud så fint du ritar!

2009-10-29 @ 21:14:32
URL: http://madelenelindgren.blogg.se/
Postat av: Lindur

åh så vackert I LOVE IT

2009-10-31 @ 17:51:31
Postat av: dreamtohack

HAHA nej men vad fin hoohoo

okej nu ska vi se här: jag gillade gardinen som smälter hohooh och väggen vid uttaget haha asliten grej men men haha och ja färgen på tunann fick du till bra haha och som vanligt liksnar farbrorn dig på nått skumt sätt AHAHHA



jag vil veta vad det är på bilden högst upp i högra hörnet fatar inte hahaha blev lite spännade hahaha

AHHAHA nu såg jag du och jag e med på bilden hooh



gillar förklaringen ahha :P

okej stod inet vad jag ska göra så ska se gissar på att du skrivit det i nått inlägg innnan elelr efetr detta :P



2009-12-05 @ 14:26:44
URL: http://dreamtohack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0