Summa summarum

friday: working 1 to 9
saturday: working 7 to 5, working 10 to 1
sunday: working 7 to 4

Vad jag har lärt mig av att arbeta denna helg(massor):

-Skor antar gärna en brun nyans om man duttar en smutsig fotboll (bra arbetsmoral).
-Jag luktar nu päckel (eller kanske inte, men päckel är ett väldigt fint ord som jag kände för att använda)
-Fulla människor kan vara dumma, faktiskt!
-Men de flesta är trevliga... (underligt jag som lever efter hata alla-konceptet)
-Ordet kräfta ger mig rysningar, speciellt om ordet spindel delar samma mening.
-Det finns tjejer som gillar att klä sig vågat och så finns det tjejer som glömt vad kläder heter.
-Bonnbränna är assnyggt.
-Man ska inte besöka en bajamaja om det finns puckon i närheten som gillar att putta omkull saker.
-Kör inte rattfull. Du kan döda dig själv, någon annan eller en hare.
-Vindkraftverk kan rotera (alltså inte bara sådär propeller-aktigt som de vanligtvis gör utan de kan även vända sig efter vinden)
-Den där lådan på vindkraftverken som propellern sitter fast på är oftast lika stor som en hästbuse (alltså, inte en hästs snorkråka utan en hästvagn).
-Vindkraftverken ser inte ut att röra sig snabbt men tänk dig själv att hänga i en av propellervingarna. ASWOSCH!


Det blev lite mycket om vindkraftverk där i slutet, men jag jobbade trots allt på östgötaslätta. Det kryllar av vindkraftverk här, inte konstigt att man blir fascinerad... 


Kommentarer
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Vindkraft...jag vet FÖR mycket om det. Haha

2009-06-29 @ 00:10:59
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej du, har du lust att klicka dig in på http://www.asusnordic.com/summertour/?p=351 och rösta på mig o min syster... det tar typ 3 sekunder du behöver bara klicka på lilla snäckan bredvid bilden.. vore himla fint av dig och skriv en kommentar så att jag kan tacka dig senare...

peace

2009-06-29 @ 11:51:30
URL: http://metrobloggen.se/miiia
Postat av: Daniel

Du borde köpa en sån å sätt den på eran gård!

2009-06-29 @ 12:26:00
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0