just another trauma

Som barnvakt händer det att man måste fightas med mindre trevliga uppgifter ibland.
En sådan uppgift infann sig idag.
Jag vaktade lilla glada N som bäst när hon plötsligt antog en koncentrerad min och ansiktet blev rött.
"Nänä, försök inte". sa jag.
"Hgggn". sa N.
"Jag har ju sagt att jag bara kan handskas med kiss!"
 N lyssnade inte alls.
Det fanns två alternativ...
1. Låta N ha bajsblöja på sig tills R eller syster kom hem = N blir asförbannad och så misstänker jag att det är mild barnmisshandel.
2. Ta ett djupt andetag och byta blöjan.

Efter noga övervägande valde jag till slut nr 2.

Ögonen tårades, kväljningarna stod upp i halsen och N jollrade nöjt.

Sen var det klart. I fockin made it!

Oyeheheheheh!

Fast jag ska nog vänta med att skaffa egna barn. Tänk att behöva byta bajsblöja varje dag i två år.
"Men barnalyckan överväger allt det äckliga" säger mammorna nu.
"Pfff" säger jag.

Fast N är riktigt trevlig när hon inte bajsar.


//Astrid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0