tidsfördriv

Ojojoj, nu har jag inte fyllt i en lista på säkert fem bloggar. Dags igen alltså. Det är ju så roligt (att fylla i, inte att läsa)

namn: obst, assgrassmannen, pasta
ålder: 19 sköna vårar
skostorlek: 37
personliga återkommande krämpor: halstäppa (ansträngningsastma?) och vadkramp
last: socker och nagelbitning
bästa maträtten: Mmmm potatis. Oj så svårt att välja. något med stekt eller friterad potatis i alla fall. Eller kokt.
favoritsylt: hallonsylt, eller kanske skogsbär.
musikstil: öööeeh. Lite rock, lite indiepop, lite visor, lite synth, lite slammerpop, klassiskt
chokladstil: ljus choklad utan konstiga bitar av annat kraffs. riktigt mörk med salt i.
om jag fick byta namn...: skulle jag heta något coolt med en massa konsonanter i. eller en massa vokaler. Nkebaka eller Naouma. Hoho så roligt. Annars gillar jag fornnordiska namn.
god egenskap: störd fantasi, m.a.o jag kan roa mig själv och lider inte av att vara ensam en längre stund.
negativ egenskap: så jäklans disträ. jag förstör för mig själv och för andra.
sport: cyklar fram och tillbaka till stationen, går runt i lägenheten. känner mig extra aktiv för tillfället... seriöst jag har träningsabstinens.
favoritserie(tecknad): Hmm jag gillar en massa, men Anneli Furmark gör alltid så fina personporträtt och finurliga historier.
har rest till: danmark-94, danmark-97, frankrike-03, danmark-05, italien-08, tyskland-09. En jäkla massa danmark minsann.
guld eller silver: mormor berättade för mig i helgen att jag vid nio års ålder en gång gått fram till henne (när hon använt en silverfärgad tröja) och sagt; "Usch, jag hatar silver!" Ett sådant elakt barn. I vilket fall som helst så tycker jag mycket om silver nu, fast guld börjar komma ikapp.
favoritfärg: Det har blivit mycket mörklila och plommonfärgat den senaste tiden (för två år sedan tyckte jag lila var sketafult...). Annars är olivgrön, blodröd, svart, senapsgul, orange och brun favoritfärgerna.
färdsätt: cykel och tåg. ibland buss. Yeah, jag tänker på miljön (eller så har jag inte bil...)
.

Nä nu orkar jag inte gör en längre lista. Så bra gick det. So long!

//assgrassmannen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0