Helan och Pastan ritar till varandra

Helén kom med värsta superidén. Då hon är i England och lever rövare så kan vi inte ha ritstunder tillsammans. Istället ska vi ge varandra teman och rita till varandra.
Den första uppgiften jag fick var att rita en tekanna som något spexigt och konstigt kom upp ur. Det som stack upp ur koppen skulle vara det första jag kom att tänka på efter att ha hört ordet GULLIGULL.

Det blev visst en delfin som bjuder på Flipper-te.
Jag gillar delfiner men blir ofta äcklad av alla slemmiga delfinbilder med glitter och rosa och usch. En ful romantiserad bild av delfiner. Jag ser dem hellre som ascoola djur med intellekt. Dessutom låter de kul.



Öhm, eftersom jag gillar att rita när andan faller på så blev det en till te-gulligull-bild.
Ja här är det små gulligullbollar som studsar upp ur tekannan, ungefär som att de blivit poppade. Några blommor också, men för att få in lite "rough feeling" så fick en blomma vara vissen. Yäääh!


AT-2009 obst.blogg.se©



Ok, Helén, nu till vad du ska rita.
Du ska rita/måla en buss med konstiga passagerare i. Bussen ska vara något slags djur och bilden ska inspireras av låtarna från Edward Scissorhands. Kör hårt!

p.s. Hahahaha i bakgrunden på boll-tebilden ser man att jag ritat och suddat ut en kvinnokropp. Ser lite snuskigt ut, ja. d.s.

Kommentarer
Postat av: dreamtohack

jahopp datorn dog ... så kortfattat..

Vacker tekanna speciellt den första gillar formen liksom haha

jadu en flipper varför inte? gulligull på den!

Att du tycker kvinnokroppar är gulligull förvånar mig icke haha



Så jag får väl sätta på Edward musik och börja rita haha fordon och varselser tack så mycket (NOT) haha

men en challenge är en challenge, spännande att se hur detta ska gå för mig...

haha tar det första djuret som kom upp i huvudet efter katten i tortoro haha



Ohhh its on!!!

2009-09-19 @ 14:32:19
URL: http://dreamtohack.blogg.se/
Postat av: su

åh, himla fint du har ritat och himla roliga idéer också :)

2009-09-19 @ 14:48:15
URL: http://vinglar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0