movie night

Filmkväll igår hos en tjej som bor andra sidan stan(hålan). Vi lottade mellan några filmer. Först såg vi Josef som är en tecknad film baserad på en grej ur gamla testamentet. Hohoho. Sen blev det Asterix och Britterna. Fin film, "bra" humor (okej, jag skrattade...asgarvade).
Till sist såg vi Kung Fu Panda! Bästa filmen. Ojojoj. Kunde inte låta bli att räkna Jackie Chans (apan) repliker, bara för att min goda vän Helén gjort det tidigare. Var det åtta eller nio?
Till detta åt vi en massa godis och chips så idag är min mage i uppror. Men så ska det vara. Born to be wild!

Vid tio var det dags att cykla hem och besöka sängen (har man varit uppe sedan fem så...). Vädret var inte riktigt på vår sida. Ösregn som, trots att det kändes omöjligt, tilltog ju längre vi cyklade.
Jag körde på strategin; Blunda och trampa. Kanske inte den bästa när bilar och trottoarkanter finns, men jag överlevde tydligen.

Idag är det kanelbullens dag. Vad gör man på kanelbullens dag? Jo man bakar kanelbullar.
Då jag är sämst och har kaveln mitt i handen, så ska några friendos komma hit och se till att allt går rätt till.

//bulltant

Kommentarer
Postat av: Linda

jag åt fejkkinderchoklad som substitut för kanelbulle

2009-10-04 @ 16:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0