cry babyyyyyyy

Fanfanfaanfan. Jag har ont i halsen. Igen! 
Jag var tvungen att slå lite på en kudde igår på grund av det. Men sen fick jag dåligt samvete eftersom det inte är kuddens fel att jag är sjuk. Bad och ursäkt och slog i luften istället. Inte lika bra motstånd dock.

Det som är mest fjärtigt med förkylningens återuppståndelse är att den årliga släktfotbollsmatchen är på lördag. 
Jo såhär är det; farmor har en bror som heter Håkan. Varje midsommar träffar farmors barn och barnbarn (alltså mina farbröder med bihang och kusiner) Håkans barn och barnbarn. Vi har det trevligt, äter gött och gräver upp stridsyxan. 
Alla springdugliga möts på noga utvald fotbollsplan eller gräsplätt och slåss om äran via fotbollsmålen. Det är roligt. Jag blir helt sprattellycklig av att ha en så najsig släkt. 
När matchen sedan är över (och farmors lag vunnit...) så åker vi till Medevi brygga för det årliga midsommardagsdoppet. Det är skit samma om termometern visar fem minus och det är hagelstorm över Vättern, VI-SKA-BADA. 
Någon intelligent själ kanske nu har räknat ut att det här är viktigt för mig. Med envis förkylning i halsen kan jag inte medverka. 
Därför vill jag gråta och slå oskyldiga kuddar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0