frukta din frukt

Mmmm on tze donnerstag åker vi till le Deutschland!
Jag SKA äta bratwurst, så är det bara.
Hemmaboende familjen + lilbros kompis ska tränga in sig i vår lilla grönfärgade bil och puttra hela vägen ner till Trelleborg (utan att börja slåss!).
Det kommer bli trångt, det kommer bli svettigt. I Like It!
I Trelleborg ska vi sova en natt för att sedan ta en tidig färja över till Sassnitz (världens tråkigaste stad som har en offentlig toalett som endast är öppen på onsdagar. Jag lovar, det är sant!)
Tack och lov åker vi snabbt ur Sassnitz för att fortsätta en bit söderut över Rügen (ö) ner till... ja vad den där staden som vi ska bo i nu heter.
I tre dagar ska vi vara allmänt tyska och gå på de långa vackra stränderna norra Tyskland är så känt för. Yay.
Det bästa är att jag ska få ett eget rum på hotellet! Hej då snarkande mamma, lillebror och tjafs om hur mycket luftkonditioneringen ska blåsa (efter en vecka i Italien hade jag ont i halsen i flera månader tack vare att lilbro absolut skulle ställa ner luftkonditioneringen på 17 grader).

I alla fall, det där händer om några dagar. Idag ska jag måla en lekstuga och leka med R, H och lilla Nemi (som alltid är asglad. Jag gillar asglada barn)


obst.blogg.se ©  
En bild från Skåneland. Har inte så mycket att göra med Tyskland eller lekstugor men whattehäck.

Aufwiederzehn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0