skeningen marken

Östgöte gudskelov. Nu är det Skänninge marken (årets största händelse här i trakten). 
Vojvoj.
Foppatofflor, megastora träörnar, trashiga tröjor, godis och en hel del torkade blomsterarrangemang. 
Ja, precis som vilken annan marknad som helst.
Vi kan lika gärna lägga korten på bordet. Jag var bara där för godiset. Brända mandlar och remmar.  
Det var så mycket folk att jag var tvungen att äta godis för att inte få ångest.
Det värkte så mycket i fötterna så jag var tvungen att äta godis som tröst. 
Det var så varmt att jag behövde äta godis för att... öh ja.
Osv...

Annars då?

Grundmålar paneler till H och Rs hus och lyssnar på P3. 

FÖRRESTEN, Big news!
Idag tränade jag fotboll för första gången sedan den 19:onde maj! 
Det var göttigt. 
Efteråt skuttade jag i trappan av lycka för att sittfläsket äntligen fått lite motion.

(ja jag har ju sprungit och duttat boll några gånger men det räknas inte)


Nu kyckling och riiis.
Hejrå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0