die beste bade ever, natürlich

En till rolig grej som hände tursamma familjen (ja vi alltså) var när vi äntligen kom iväg till norra Tysklands kända sandstränder. 

Solen stod högt på himlen när de fem musketörerna klev in i den snorgröna bilen och sparkade igång sin resa mot badandets förlovade land. 
"Fiskmåsar i sikte" hojtade någon efter flera minuters tur. "Vi måste vara nära havet!"
"Varenda liten sketen stad här har hamn och hav ditt spånhuvud. Men hav förtröstan Dartanjang, sök med hökblick efter solbrända ölmagar och sandiga flipflops."

Mycket riktigt, efter en stekhet färd över slättland och genom en stad med världens sämst planerade korsning (en mil kö) fann vi stranden. Glada i hågen skuttade vi efter några som såg ut att vara badsugna tyskar genom ett buskage.
Det såg bra ut, vit sand och tusentals parasoll (inte för att vi gillar överbefolkade stränder, men det betyder åtminstone att stället är ok att vistas på). 
Vi sökte efter en ledig plats bland allt vidbränt människokött. Det var faktiskt väldigt mycket vidbränt människokött synligt på denna strand, även vita stjärtar och saker jag inte ens vill nämna.
Vi hade självklart lyckats pricka in den del av en fyra mil lång strand där alla nudister hade slagit läger. 

Eftersom mamma har ont i en fot (vi hade inte bara lyckats pricka in nudiststranden, vi hade även hamnat mitt på den. M.a.o. var det lika långt att gå åt båda hållen för att komma till en lite mer påklädd strand) och parkeringsbiljetten var betald så bestämde vi oss för att rikta blicken mot marken och stanna (ja det fanns fler på stranden som badade med badkläderna på).

Egentligen har jag inget emot den mänskliga kroppen och tycker att de som vill svänga sina bullar och korvar i det fria ska få göra det, men det är ju inte riktigt min grej. 
Jag är så att säga pryd. Väldigt pryd när det gäller att vara naken inför andra.

Det måste ju sett rätt så komiskt ut när vi fem stod där mitt i all nakenhet och klädde om under tätt slutna handdukar och stirrade antingen i sanden, på himlen eller rakt mot horisonten.

Vi lyckades i alla fall ta oss ner till havet. De nakna badade på som vanligt (såklart) och stod både på händer (så nu har jag sett hur ett manligt könsorgan ser ut upp och ner. tack för titten...) och kastade sig hit och dit på luftmadrasser.

På något sätt känner jag igen det här från förra årets semester i Italien då vi (på flera mil strand) ramlade rätt in på en bögstrand där alla gick omkring i speedos och spände sig. Det är som att de alternativa stränderna dras oss till sig och tvingar oss att vara där. 
Jag vrålar att jag varken är nudist eller gay och springer mot de tråkvanliga familjestränderna. Men de alternativa stränderna ger sig inte utan drar i mina anklar och håller fast mitt hår. 


Vilken strand hamnar vi på nästa år måntro?...

Kommentarer
Postat av: Houshang Vaan Der Hilton

Hur ser min nya design ut? ;P (Kill-bloggare)

2009-08-03 @ 02:15:28
URL: http://vaanderhilton.blogg.se/
Postat av: Lindur dör av skartt

HHAAHHAHAHAHHAAHAHAHHAAHAHAHHAHHAAHHHAHHAAHAHHAHHAAHHAAHHAHAHAHHAHHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAAHHHAHAHAAHHAHAHAHHAHAHAHAHAAHAHHAHAHAHAHAHAHAAHHAHHA

2009-08-03 @ 10:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0