adjö


Det slog mig att jag saknar min klass efter en hel sommar av flanerande på annan ort.
I huvudet är alla överens om att snart börjar det fjärde året i gymnasiet och då kommer alla i klassen att träffas igen, men riktigt så är det ju inte. 
På papperna från Högskolan i Kalmar står det att jag ska gå där. Va?! ropar de i huvudet på mig. De är helt inställda på att ta det där jämrans tåget till Norrköping minst ett år till.
På facebook skriver folk om vad de ska göra i höst, eller inte göra. Vadå göra? Vi ska ju gå på gymnasiet. 
Hallå?!
Men icke.


Så nu säger jag adjö (för att snubbarna i huvudet ska sluta tjata om Norrköping och gymnasiet). 
Adjö Bild och form.
Adjö DeGeer.
Adjö lärare och elever.
Adjö Södra promenaden.
Adjö Halvars glasskiosk (jag kommer sakna dig extra mycket!)
Adjö sitta på Heléns balkong och äta hennes mammas (bästa) bullar (fast det händer nog att vi gör igen, när Helén tar sig i kragen och kommer hem från England)
Adjö gå lång promenad runt halva Norrköping och fota med Linda.
Adjö Mc Donalds i centrum och Chicken Kebab bredvid.
Adjö alla tuggummiautomater ( ni har tjänat mig väl)
Adjö sitta på stationen och vänta på tåget.
Adjö ta fel buss och hamna ute i Ringdansen (tro mig, det är lååångt bort)
Adjö klocktornet med det spännande rummet.
Adjö leka i korridorer och rulla på golvet. (fast det tänker jag göra i Nybro också, var beredd på det)
Adjö sova en hel dag hos Kakan, vakna klockan fem och tro att klockan är åtta på morgonen.
Adjö bära tunga konstverk till Konstforum och svettas ikapp med besökarna.
Adjö musikalprojektet.
Adjö dansa fult runt strippstången i ateljen.
Adjö kasta lera på Mia och Gabbi.
Adjö sjunga i keramikrummet.
Adjö springa till datarummet i strumplästen för att se att det är fullt och sedan springa tillbaka.
Adjö det mörka teaterrummet med stora ljuddämpare som välter.
Adjö stå i Heléns dörröppning och ha bråttom till tåget men bara måste se lite till av Hannah Montana. (hahah ja det är sant, jag älskar det programmet)
Adjö beskriva att en livmoder ser ut nästan som ett Mc-Donalds-M.
Adjö fika bland hundbajset på gamla kyrkogården.
Adjö sitta i blåsten i industrilandskapet och prata om kärlek och fåglar.
Adjö sena filmnätter i breda sängar och soffor som man sjunker igenom till en snurrig dröm/filmvärld.
Adjö sjunga time to say goodbye till Linda som står utanför tåget och vinkar adjö.
Adjö Norrköping.


Vi ses nog igen.



Kommentarer
Postat av: Lindur

vackert

2009-08-17 @ 20:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0